Суббота, 20.10.2018, 07:17
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2018 » Февраль » 13 » розширене засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки
17:52
розширене засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки

07.02.2018 року відбулося розширене засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки, у якому прийняв участь директор педколеджу О.В.Квак. На засіданні розглядався проект Концепції розвитку педагогічної освіти. Доповідачем на засіданні був Ковтунець В.В. – Перший заступник Міністра освіти і науки України; співдоповідачем – Співаковський О.В. – Перший заступник Голови Комітету з питань науки і освіти.

Розглянувши винесений для громадського обговорення проект Концепції розвитку педагогічної освіти, директор комунального закладу Львівської обласної ради «Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича» у своїй доповіді висловив стурбованість працівників навчального закладу щодо відсутності в концепції можливості педагогічним коледжам готувати вчителів початкових класів, фізичної культури, технологій (трудового навчання) на основі базової загальної середньої освіти і надав наступні пропозиції:

1. Підтримати положення Концепції розвитку педагогічної освіти, що фахова передвища педагогічна освіта може розглядатися лише як проміжний етап професійної підготовки та становлення педагогічного працівника, який передбачає обов’язкове здобуття початкового рівня (короткого циклу) або першого (бакалаврського) рівня вищої педагогічної освіти.

2. Завданням фахової передвищої освіти вважати підготовку кваліфікованих педагогічних працівників для дошкільної освіти, початкової середньої освіти, позашкільної освіти, майстрів виробничого навчання для професійної (професійно-технічної ) освіти, асистентів вчителя для різних рівнів освіти.

3. У розділі 2.2. Ключові завдання різних рівнів педагогічної освіти завдання фахової передвищої освіти прирівняти до завдань початкового рівня (короткого циклу) вищої педагогічної освіти.

4. Вважаємо за доцільність подальшого збереження підготовки вчителів початкових класів, фізичного виховання, технологій (технологічної освіти), дошкільної освіти на основі базової загальної середньої освіти у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації як закладах фахової передвищої (педагогічної) освіти.

5. Залишити можливість працювати особам з фаховою передвищою освітою з одночасним здобуттям початкового (короткого циклу) або першого (бакалаврського) рівня у системі дошкільної та початкової середньої освіти.

6. Виділити педагогічні коледжі у окрему ланку в системі управління освітою.

7. Сприяти підвищенню престижу професії вихователя дошкільного навчального закладу шляхом надання випускникам, які здобули спеціальність 012 «Дошкільна освіта», одноразової адресної грошової допомоги.

Заслухавши та обговоривши інформацію Першого заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти О. Співаковського, Першого заступника Міністра освіти і науки України Ковтунця В.В., учасники засідання констатують, що стан педагогічної освіти не повною мірою задовольняє потреби сучасної освітньої практики й вимагає вдосконалення. Необхідність цього зумовлена динамічними трансформаціями у світовому освітньому просторі й значними змінами у соціально-економічному та культурно-освітньому розвитку українського суспільства.

Відтак, проект Концепції педагогічної освіти, підготовлений та оприлюднений Міністерством освіти і науки України для громадського обговорення, є актуальним і необхідним кроком для модернізації педагогічної освіти України.

Учасники засідання відзначають, що проект Концепції розроблений у рамках чинної нормативно-правової бази, насамперед Закону України «Про освіту» та Закону України «Про вищу освіту».

Разом з тим, учасники розширеного засідання Комітету констатують низку недоліків проекту Концепції.

Враховуючи викладене та взявши до уваги пропозиції, зауваження та рекомендації учасників розширеного засідання, народні депутати України – члени Комітету одноголосно вирішили:

1. Визнати актуальність і своєчасність підготовки та внесення на громадське обговорення проекту Концепції розвитку педагогічної освіти.

2. Рекомендувати Міністерству освіти і науки України суттєво доопрацювати проект Концепції розвитку педагогічної освіти. Під час доопрацювання розглянути пропозиції, викладені у Рішенні Комітету з питань науки і освіти, та поінформувати щодо їх врахування або вмотивованого відхилення.

3. З метою розгляду та врахування надіслати Міністерству освіти і науки України пропозиції до проекту Концепції розвитку педагогічної освіти, які надійшли до Комітету з питань науки і освіти від Національної академії педагогічних наук України, педагогічних закладів вищої освіти, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагогічних коледжів тощо.

Переглядів: 92 | Додав: valdz | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: