Суббота, 19.01.2019, 12:19
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2019 » Январь » 2 » Давайте поговоримо про булінг
14:46
Давайте поговоримо про булінг

БУЛІНГ. Одне слово, шість літер, та яка глибина криється  між ними. Що ж це, та яке значення має у суспільстві, 5 грудня у актовій залі Бродівського педагогічного коледжу імені Маркіяна Шашкевича доносила до широких мас студентів словом та відеоматеріалами практичний психолог, викладач психології Кривенко-Камінська Олена Юріївна.

Яким чином виникає булінг та що у собі несе? На поставлене питання Олена Юріївна спробувала відповісти та підкріпила сказане інформаційним відеороликом. Звичайно, студенти спершу, не розуміючи усієї суті проблеми, вели себе розгублено та байдуже. Проте, зрозумівши проблему і наслідки цькувань, які можуть довести до самогубства — студенти зацікавилися та почали вникати у суть явища булінгу.

Отож, з перших запропонованих на перегляд відеороликів ми зрозуміли, що булінг — це цькування та агресивна поведінка однієї або декількох людей стосовно іншої. Жертвами булінгу найчастіше стають діти, які чимось відрізняються від однолітків. Наприклад, відмінники, представники інших рас діти з меншими фінансовими можливостями, та навіть ті, які одягнені не модно.

Як подолати проблему булінгу або хоча б звести її до мінімуму?, – таким питанням занепокоїлися ми — студенти педколеджу. Тут  усім допоміг Нік Вуйчич. Безумовно, чоловік з великої літери, адже він чи не єдиний на всю Планету, хто народився зі схожими вадами (синдром тетраамелії – відсутність чотирьох кінцівок), зміг не впасти духом, а подолавши булінг, думки про суїцид, жалість, відчай, розпач. Виступити спершу для шести людей у біблійному класі рідної школи, а сьогодні, у віці 36 років, встиг залишити частинку себе у серцях та головах тисячі людей на усіх континентах планети.

Я з впевненістю можу сказати, що його слова долинули і до сердець наших студентів.  Дивлячись, як людина без кінцівок радіє життю та переконує нас у його красі, не можна залишатися байдужим  (я помітив, що в декількох дівчат на щоці заблистіли сльози).

На завершення зустрічі Олена Юріївна запропонувала вправу, яка б показала наше ставлення до знущань та цькувань Stop булінг / Yes булінг.

Вибір студенти зробили одноголосно на користь відсутності цього гнилого явища сучасного суспільства.

  • Олено Юріївно, чи зустрічалися Ви з булінгом у власному учнівсько-студентському житті?
  • На щастя, у класичному прояві, ні. У школі я вчилася добре, певний час була старостою класу. Хоча конфлікти у підлітковому віці серед однолітків траплялися та ми намагалися їх вирішувати, не ображаючи інших. А в середовищі студентів-психологів, мабуть, і нереально)
  • Чи справдилися Ваші очікування від заходу?
  • Цькування, приниження, знущання були завжди притаманні молоді, проте, на сьогодні, рівень напруження у суспільстві надзвичайно зріс. Це і зрозуміло – війна… Наслідки якої ми відчуватимемо ще довго. Я вдячна студентам, що були присутні на заході. Окрема подяка студентам Гесику Мирославу (студенту Ф-31) та Мачісі Назарію (студенту П-31) за технічне забезпечення нашої зустрічі. Впевнена, щось почерпнув кожен із присутніх. Ви – нове покоління, яке змушує нас розвиватися. Ви не даєте нам перепочити, щодня тримаєте в тонусі, змушуєте тримати руку на пульсі подій. Формувати Ваш світогляд потрібно новими методами та формами виховної роботи, а за форматом мотиваційного спікерства – майбутнє.

Враженнями від зустрічі зі практичним психологом поділилися і присутні студенти коледжу, ось, що вони сказали:

Таня Г. (студентка групи Т-22):

Як на мене, то захід був дуже цікавим і повчальним. Я думаю, не всі студенти знали, що вони є учасниками "булінгу", оскільки не знали, що таке булінг. Розповіді про жертв знущань заставляють задуматись над своєю поведінкою і над причинами. Сподіваюся, дана зустріч спонукатиме студентів змінити своє ставлення до оточуючих. Мені б хотілося більше дізнатися про відповідальність за вчинення булінгу”.

Олег (ім’я змінено), студент групи Ф-21:

Хочу зізнатися, що в школі теж був під певним впливом булінгу. Не всі однокласники до мене добре ставилися, а деякі відкрито зневажали… І все це через різницю у наших здібностях розумових (в мою користь) та фізичних (у їхню). Справді, булінг – це негативне явище, яке потрібно винищувати. Мушу визнати, що частина студентів, скоріш за все, не  зуміли зрозуміти проблему та сприйняти її ближче, але, я думаю, все виправиться, коли у них з’являться власні діти. Як на мене, ефективнішими були б зустріч із меншою кількістю людей”.

Ірина (ім’я змінено), студентка Т-32:

Не думала, що булінг – це настільки серйозно. Мені стало соромно, що у нашому суспільстві проявляються такі проблеми. Буду намагатися стежити за ситуацією у гуртожитку, за запобігати булінгу у разі найменших його проявів. Адже якщо вчасно його зупинити зараз, то наші діти вже й не будуть мати схожих проблем, оскільки нашою метою є краще життя майбутніх поколінь. Пропоную проводити такі заходи частіше, і всебічно розглядати різні проблеми,  шукати можливості їх вирішення колективно”.

Петро (ім’я змінено), студент групи Ф-41:

Чесно кажучи, не думав, що булінг – це настільки  розповсюджена проблема. Я вважаю, що завдяки цьому заходу, ми почерпнули для себе багато корисного та цікавого. Напевно, що в школі я таки інколи страждав від булінгу та радий, що завдяки злагодженій роботі класного керівника та психолога ми змогли подолати проблему, і через певний час взагалі  зуміли забути про випадки знущань. Сподіваюсь, що наші  студенти почерпнули щось корисне для себе та не будуть знущатися над меншими, молодшими чи слабшими”.

Отож, є ще над чим працювати, але хотілося б виразити слова щирої вдячності нашому психологу, Олені Юріївні, за ґрунтовну підготовку та цікаве проведення заходу. Сподіваюсь, проблема булінгу таки відгукнеться у серцях студентів Бродівського педагогічного коледжу і вони не будуть до цього явища ставитися байдуже, а навпаки, запобігатимуть діям кривдників у разі найменших проявів.

Гесик Мирослав, Ф-31

 

Переглядів: 26 | Додав: myroslav | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: